Resistir o convèncer

“A Badalona no li cal un govern per resistir, li cal una opció per convèncer, i tenim l’oportunitat de fer-ho des de l’oposició”

“Se’ns proposava un govern amb respiració assistida, des de fora per ICV, i això no és el que la ciutat necessitava”

“No hi ha cap pacte amb el PP. Passem a l’oposició, i l’exercirem amb fortalesa, combatent el discurs i els actes del PP que no compartim i creguem que van en contrta dels interessos de Badalona”

Intervenció davant els mitjans de comunicació sobre el sentit del vot dels regidors del grup de CiU al ple del proper 11 de juny:

Bona tarda,

Anunciem que en el ple de l’11 de juny els 4 regidors de CiU votaran el candidat que es va presentar sota les sigles de CiU.

Ho farem pels següents motius:

  • Primer: pel principi del respecte a la llista més votada
  • Segon: per la manca d’ambició i potencial transformador en les propostes presentades pel PSC
  • Tercer: per la voluntat d’Iniciativa de no participar d’un govern amb PSC i CiU, cosa que, en conseqüència, el deixaria en minoria
  • Quart: pel convenciment que també podem lluitar contra el discurs del PP, potser fins i tot amb més eficàcia, si se’l situa al govern

Anunciem que ens votarem a nosaltres mateixos perquè explorades les altres possibilitats, en comptes de convèncer-nos, ens fan creure encara més en el nostre projecte per Badalona.

Assumim el repte de construir una alternativa al PP de Badalona i liderar-la, amb humilitat però amb convicció, des de l’oposició.

El repte és ara sumar i sumar… sense populismes, sense demagògia, i comunicar bé. Nosaltres creiem en nosaltres mateixos i el repte és convèncer i que hi cregui una àmplia majoria.

Aquest és l’únic i veritable camí per “aturar” el PP.

Passo ara a desenvolupar amb més detall cadascuna d’aquestes raons que els esmentava:

Primer: Llista més votada

La lectura dels resultats de les eleccions del 22 de maig és clara: el PSC i CiU només hem guanyat a 6 dels 34 barris de la ciutat, que suposen, a més a més, un percentatge de la població de Badalona relativament petit. 26.000 ciutadans de Badalona van votar pel PP, que ha guanyat a 28 dels 34 barris, entre ells els més poblats, i aquest fet no es pot ignorar, encara que no ens agradi.

Badalona va optar per una opció que la gent de CiU no comparteix, però no podem ignorar o menystenir aquesta voluntat ciutadana.

Alhora diem, ja des d’ara, que treballarem amb força, amb intensitat, i amb ganes, per canviar d’aquí a quatre anys la percepció i el sentit del vot de molta d’aquesta gent.

Segon: Debilitat del projecte presentat pel PSC

El PSC va trigar 10 dies a presentar la primera oferta formal, de caràcter molt genèric, per mirar d’articular el govern alternatiu que proposava. Una oferta mancada d’ambició i de potencial transformador, atesa la naturalesa genèrica de les propostes que plantejava.

Tercer: L’opció presa per ICV reforça la inestabilitat d’un govern alternatiu al PP

ICV ha anunciat que no pensa participar en un govern integrat també pel PSC i CiU.

Respecte a la fórmula tripartida, vàrem dir inicialment que no entraríem en un govern a tres pistes només per anar contra el PP. Però això no vol dir que no penséssim que ICV tenia cabuda en un govern amb PSC i CiU que compartís un projecte de transformació de la ciutat que fos prou ambiciós.

Han quedat demostrats, doncs, els límits de la seva aposta per impedir que el PP governés. Aquests límits eren no participar d’un govern on hi hagués regidors de CiU. També cal, en aquest sentit, plantejar el grau de responsabilitat que aquesta formació té en la situació que es viurà el proper 11 de juny.

Quart: El PP al govern és una oportunitat per combatre el discurs que l’ha portat a governar

En aquest aspecte és on des del 22 de maig hi ha hagut un debat públic més intens. La por a que el PP obtingui la majoria absoluta d’aquí a quatre anys si governa des del proper 11 de juny ha planat tant com la por a que l’obtingui si no governa des del proper 11 de juny.

És un debat interessant, un debat que hem volgut seguir amb atenció, que ens ha fet escoltar tothom que ens ha volgut dir alguna cosa en els darrers dies. Però, davant el dubte i tenint en compte les tres anteriors raons, nosaltres volem ser optimistes.

Creiem que podrem combatre el discurs del senyor Albiol si es troba en la posició d’haver-lo de fer compatible amb l’exercici del govern.

Per exemple, quan el senyor Albiol i el PP hagin d’explicar el contrari del que han explicat durant els darrers anys als veïns que es queixaven si un paquistanès tenia la botiga oberta fins a altes hores de la matinada. El PP deia que era culpa de l’Ajuntament. Ara haurà de dir la veritat, que és que la llei d’horaris comercials ho permetia.

Deia, doncs, que volem ser optimistes i pensar que,

  • ja sigui per raons legals,
  • ja sigui per manca de recursos econòmics,
  • ja sigui per una disminució de l’atenció mediàtica fonamentada en l’espectacle, ja sigui per la impossibilitat de complir les promeses personals i col·lectives que l’han portat a ser la força més votada,

el PP patirà un desgast que l’allunyarà de la majoria absoluta que ara té a prop. És més, volem ser optimistes i pensar que la incompatibilitat dels plantejaments defensats pel senyor Albiol i el PP i l’exercici del govern el situarà en una posició més ajustada a la realitat social de Badalona.

Els 11 regidors del PP d’avui no responen a una realitat sociològica, però sí responen a una voluntat puntual manifestada per la ciutadania.

L’objectiu ha de ser, i així ho farà CiU des de l’oposició, situar el senyor Albiol i el PP allà on li pertocaria en unes circumstàncies normals.

Som conscients que correm un risc, però el risc és menor que el que correm si deixem que el senyor Albiol i el PP continuïn fent la campanya que han fet en els darrers anys, amb més recursos dels que ha tingut fins ara, i amb 26.000 votants al costat que no entendran que el seu vot majoritari no s’hagi respectat, i que en conseqüència combatran, una majoria d’ells, al costat del PP, en la tasca de desgast d’un govern alternatiu i en minoria com el que s’ha proposat.

 ——–

Voldria acabar, abans de les preguntes, traslladant algunes reflexions al conjunt de la ciutadania de Badalona, i a la del país que pugui tenir interès en allò que passa a la nostra ciutat:

Primer:

CiU exercirà una oposició responsable però valenta i forta alhora.

Volem construir una alternativa als models que ens plantegen el PSC i el PP.

Ho volem fer perquè creiem que després de tastar 32 anys de governs socialistes i un màxim de 4 anys de govern del PP, els badalonins podran veure en nosaltres una alternativa viable, potent, engrescadora, integradora i ferma.

Per tant, vull deixar clar que no ens rendim, i que combatrem, des de l’oposició, el discurs i els actes del PP que no compartim i creiem que vagin en contra dels interessos de Badalona.

Serà responsabilitat del PP mirar d’entendre’s amb totes les forces polítiques del ple per impulsar els grans projectes de ciutat que Badalona necessita per a recuperar la seva economia i enfortir la seva cohesió social.

No hi ha cap acord amagat amb el PP. No hi ha cap pacte amb el PP. El PP ha de saber que ens tindrà a l’oposició, i que per tant haurà de buscar els consensos necessaris amb totes les forces polítiques per a fer que la ciutat avanci.

En aquest sentit, tot allò que considerem que no va en la línia de recuperar l’economia i garantir la cohesió social, no rebrà el nostre suport.

Segon:

Som conscients que en els propers temps se’ns acusarà directament de ser responsables del fet que el senyor Albiol i el PP liderin el govern de la ciutat. Però també creiem que aquesta acusació serà falsa i interessada, estratègica i de curta volada.

Assumim aquest potencial desgast amb el convenciment que al final s’imposarà el sentit comú i un anàlisi acurat dels múltiples factors que ens han portat al mapa polític sorgit del 22 de maig.

  • Ens acusaran d’haver permès l’entrada a Badalona de la dreta més extrema.
  • Ens acusaran de l’inici del declivi de la nació catalana, si cal.
  • Ens acusaran de tot i més per a amagar els errors col·lectius, polítics i socials, que ens han portat on som ara. Errors de tots.

Però en primer lloc del partit que més responsabilitats polítiques, i més llargues en el temps, ha tingut en aquests anys, el PSC, a qui reclamem un exercici de responsabilitat i de reflexió profund, que no hem vist des del 22 de maig i que només veiem factible si les circumstàncies els porten a fer-lo.

Tercer:

La decisió que els anuncio és coherent amb la posició que hem anat reiterant des del dia següent a les eleccions del 22 de maig

Durant tot aquest temps hem dit, sempre que se’ns ha preguntat, que ens vèiem més a prop de l’oposició que del govern.

  • Ens hi vèiem perquè hem fet una lectura àmplia dels resultats del 22 de maig.
  • Ens hi vèiem perquè enteníem que la voluntat majoritària dels badalonins que vàren anar a votar era la d’un canvi profund en la governabilitat de la ciutat.
  • Ens hi vèiem perquè la construcció d’una alternativa frontista que se’ns demanava no era quelcom que ens permetés albirar una resposta adequada a aquesta voluntat de canvi manifestada per la ciutadania.
  • Ens hi vèiem perquè el PSC trigava molt a presentar una proposta sòlida per a la construcció d’un govern sòlid.
  • Ens hi vèiem perquè una vegada presentada aquesta proposta, els qui la vàrem analitzar vàrem constatar, com he dit anteriorment, que, a més d’arribar tard, ni era ambiciosa ni representava el model de govern que enteníem que s’havia de construir.

Se’ns proposava un govern amb respiració assistida, des de fora per part d’Iniciativa, i un govern per resistir, quan el que ens cal és una opció per convèncer.

Quart:

CiU construirà, des d’avui, una alternativa que s’erigeixi en portaveu d’aquest canvi.

Perquè no es torni a produir tot el que ens ha portat, com a ciutat, fins aquí.

Aquest és el nostre objectiu, que ens plantegem convençuts que seria el millor que li podria passar a la ciutat.

Moltes gràcies.

Aquesta entrada es va publicar en General. Bookmark el permalink. Publicar un comentari o deixar un trackback: URL del Trackback.

6 Comentaris

  1. Jordi
    Publicat 6 juny 2011 en 20:00 | Permalink

    Crec que heu conjugat força bé les legitimitats polítiques i les legitimitats morals.
    Crec encertada la vostra decisió. Ara teniu força feina al damunt per aconseguir que d’aquí quatre anys l’opció de CiU a Badalona sigui positivament valorada.
    Si us plau, que la vostra feina a l’oposició sigui seriosa, valenta, i digna, pel bé de tots els barris de la ciutat, sigui blaus, vermell, o del color que siguin. Endavant doncs.

    Cordialment.

    • Josep Maria
      Publicat 6 juny 2011 en 23:36 | Permalink

      Discrepo de força coses i de la vostra acció final:

      1. Deixar que el PP gestioni Badalona és massa arriscat: serà la base de proves del PP espanyol i, si guanya a les eleccions generals, serà fàcil que ajudi al màxim al populisme de l’Albiol per mantenir el poder a la ciutat.

      2. El PP significa el que significa per Catalunya. La ha negat sistemàticament. Però és que el PP de Badalona ha afegit a això altres qüestions inacceptables. Què passarà amb Cultura a Badalona? Què passarà amb les inversions en projectes de cohesió? Què en farà el PP d’això?

      3. Estic d’acord que les altres forces polítiques -fins i tot la vostra- no ha fet prou durant el temps de govern a la ciutat per desmontar el discurs del PP, és a dir, per actuar als barris on hi ha problemes i per convèncer o difondre de les bondats del que s’ha fet.

      4. Estic d’acord que el PSC porta molt de temps governant i que cal airejar, fer neteja, segons alguns. Però matar mosques a canonades… Que no podríeu fer aquesta regeneració des de dins de l’Ajuntament? Haig de reconèixer, però, que em sorprèn que ICV hagi dit que no a un possible govern entre els tres que podríeu formar una majoria.

      Per tot això, em temo que la decisió que preneu no és l’adequada. Crec que juguem amb foc: que ara teníem quatre anys per combatre amb fets el discurs de l’Albiol i si no ho aconseguiem, potser aplanàvem el camí d’una majoria absoluta per ells. Però llavors ja podríem dir que ho hem intentat.

      En altres casos històrics deixar entrar aquests discursos és donar-los validesa, legitimar-los. Amb greus conseqüències.

      Per cert: normalment sóc una persona de tarannà optimista… I, per tot això, no tornarem a plantejar-nos votar la vostra llista.

      • Jordi
        Publicat 7 juny 2011 en 10:47 | Permalink

        Josep Maria,
        sigues optimista home, ara constataràs que tots aquells que s’han omplert la boca pressionant en Falcó, dient-li que no miri per ell i que miri per la ciutat, tindran l’oportunitat de practicar el que deien i diuen ja que si volen veritablement barrar el pas al PP, ara tenen l’oportunitat de votar a en Falcó ja que aquesta possibilitat fins ahir no hi era. Per tant el dia 11 hi hauran tres candidats a l’alcaldia ja que en Sagues ha manifestat el seu suport a en Serra, per tant la cosa està així:
        Candidats a l’alcaldia:
        Sr. Garcia
        Sr. Serra
        Sr. Falcó

        Que votaran els senyors Serra+Sagues ? Al Sr. Falcó per evitar un govern del PP, ho al Sr. Serra i per tant el govern del PP ?
        El Sr. Falcó ja ha posat les cartes damunt la taula.

      • Carles Plaza
        Publicat 8 juny 2011 en 18:45 | Permalink

        Pués yo me quedo en tu primer párrafo,Jordi…¿Si gana -el PP- las próximas generales,facilitará el populismo de Albiol.? Olvidas (o no comentas) que para tal posibilidad,deberá ganar por mayoría absoluta…Cosa -yá- no tan fácil…Y deberá ser por mayoría absoluta -no lo olvides- para no tener que necesitar los votos -en el congreso- de CiU…Si los llega a necesitar -el PP Estatal- yá verás como cuida muy mucho, sus formas…

        Eso de una parte y generalizando, lo siguiente: Ferran Falcó -si al fin,por imposición- hace Alcalde a Albiol. Lo Mejor que podrá hacer es dejar la política: Sería su fin…¿Y a Serra, porqué nó.?….La prepotencia de Serra,le ha perdido. No sólo hay que dejar que el ciudadano “véa” que se ha trabajado.¡Hay que saber aprovecharlo,con la consiguiente pedagogía necesaria e imprescindible.! …Y Serra no lo ha hecho…Además -en pocas palabras- hoy por hoy -Badalona- a quedado saturada de PSC…

        Ferrán: Estás en el camino -de acuerdo con la entrevista en RAC-1- en el que debes “caminar” y -ténlo por seguro- seremos muchos ciudadanos que lo “caminaremos” contigo…

        Saludos.

  2. nuria
    Publicat 7 juny 2011 en 9:57 | Permalink

    Ferran, creo que es la mejor decision que se podia tomar, lo ideal hubira sido ganar pero ya se sabe ” es la voluntad del los badaloneses” y ahora toca una oposicion fuerte y firme .
    mucha suerte en esta legistatura y a por la siguiente

  3. Annabel
    Publicat 8 juny 2011 en 6:16 | Permalink

    Jo no puc ser imparcial, i no ho sóc. Si en Serra no ha fet res per tenir una alcaldia compartida i que en Ferran fos alcalde dos anys, s’ha begut l’enteniment, perquè és l’ùnic bon polític que tenim en aquest moment a Badalona, ja que en Xavi no ho és.
    I tot i que sóc de Convergència no comparteixo la teoria del més votat, havia de ser precisament quan l’Albiol assoleix l’Alcaldia? Que s’esperi quatre anys més com ha fet l’Artur Mas que també va ser el més votat.
    Bé, com que al final estic veient que serà Alcalde l’Albiol, veurem que és el que sap fer perquè ja m’ha comentat alguna amiga que el dia 11 anirà a veure’l perquè li regali els llibres de text promesos i faci per tancar una botiga d’aliments que no tanca en tota la nit.
    Sr. Albiol “que le vaya bonito”.

Publicar un comentari

El teu correu mai serà compartit o publicat. Els camps obligatoris estàn marcats *

*
*

Pots fer servir etiquetes HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • A Twitter

  • Falcó Badalona TV

  • La Badalona que suma

  • Activitat a Facebook